Επιλεξτε την περιοχη που σας ενδιαφερει
ΥΓΕΙΑ+ΟΜΟΡΦΙΑ

Κατάθλιψη μετά τις διακοπές;

04 Σεπτεμβρίου 2013, 08:30
Εικόνα άρθρου Κατάθλιψη μετά τις διακοπές;  από κατηγορία ΥΓΕΙΑ+ΟΜΟΡΦΙΑ

Αν και οι επιστήμονες της ψυχικής υγείας δεν αποδέχονται επισήμως τον όρο αυτό στις διεθνείς ταξινομήσεις, το σύνδρομο άγχους μετά τις διακοπές φαίνεται ότι πλήττει πολλούς ανθρώπους.
Διαβάστε στη συνέχεια του κειμένου ποια είναι τα χαρακτηριστικά και τι προτείνουν οι ψυχολόγοι.

Χαρακτηριστικά
Το σύνδρομο αυτό μπορεί να εκδηλωθεί με διάφορους τρόπους και συνήθως τις πρώτες μέρες της επιστροφής στη δουλειά. Το άτομο αισθάνεται μια γενικευμένη αδυναμία και αδιαθεσία που συνοδεύεται από ένα αίσθημα κενού. Εξάλλου, μπορεί να υποφέρει από αϋπνία καθώς επίσης να νοιώθει υπνηλία στη διάρκεια της ημέρας. Παρατηρείται επίσης αδυναμία συγκέντρωσης, απάθεια και ανία ως προς την εργασία, αδυναμία λήψης αποφάσεων καθώς και επιθετικότητα, συμπτωματολογία δηλαδή που βρίσκουμε στις συναισθηματικές διαταραχές όπως αναφέρθηκε παραπάνω.

Τι προτείνουν οι ψυχολόγοι

1. Οι διακοπές αποτελούν ένα καλό κίνητρο για κάθε εργαζόμενο. Ωστόσο, ακόμη και μια τέτοια δύσκολη εποχή κρίσης και πιεστικών καταστάσεων, δεν θα έπρεπε να αποτελούν το μοναδικό προσωπικό κίνητρο. Δεν είναι υγιές δηλαδή για έναν άνθρωπο να βρίσκεται σε κατάσταση αναμονής τη μισή χρονιά για τις διακοπές του και την άλλη μισή να στεναχωριέται που τελείωσαν.

2. Εφόσον υπάρχει ελαστικότητα και συνεννόηση στο εργασιακό περιβάλλον, καλό θα ήταν οι διακοπές για παράδειγμα του καλοκαιριού να χωρίζονται σε δύο μέρη καθώς οι μεγάλης διάρκειας διακοπές δυσχεραίνουν την προσαρμοστικότητά στη δουλειά. Με το πέρας τους το άτομο αυτόματα σκέφτεται ότι δεν του έχει απομείνει άλλος χρόνος για ξεκούραση.

3. Πριν φύγει κανείς για διακοπές καλό είναι να οργανώσει τις εκκρεμότητες του και να τις καταγράψει καθώς και να καθορίσει τις προτεραιότητές του στην επιστροφή.

4. Ένα ταχτοποιημένο γραφείο και μία οργανωμένη ατζέντα θα διευκολύνουν πολύ την προσαρμογή του ατόμου και την ομαλή επιστροφή στα καθήκοντά του.

5. Προς το τέλος των διακοπών καλό είναι να εφαρμόζονται σταδιακά οι καθημερινές συνήθειες (ωράριο ύπνου, διατροφή κτλ) για να μπορέσει ο οργανισμός να προσαρμοστεί εκ νέου.

6. Η έγκαιρη επιστροφή στο σπίτι δηλαδή μία με δύο μέρες πριν την έναρξη των εργασιακών υποχρεώσεων, δίνει την ευκαιρία στο άτομο να επανέλθει στις παλιές του συνήθειες με πιο ομαλό τρόπο.

7. Οι εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου βγάζουν το άτομο από την καθημερινότητά του με τρόπο σύντομο και αποτελεσματικό σαν τονωτική ένεση. Μερικές φορές μάλιστα αποδεικνύονται και πιο οικονομικές από ένα συνηθισμένο σαββατοκύριακο στη διάρκεια του οποίου το άτομο στην προσπάθεια του να απεγκλωβιστεί από τη ρουτίνα καταλήγει να ξοδεύει περισσότερα λεφτά.

'Οπως αναφέρθηκε και προηγουμένως αν τα συμπτώματα συνοδεύονται από άλλη διαταραχή (κατάθλιψη, γενικευμένη αγχώδη διαταραχή κτλ) ή αν τα συμπτώματα εμμένουν η βοήθεια ενός επαγγελματία ψυχικής υγείας είναι απαραίτητη.


Μπορείτε, επίσης, να διαβάσετε:

Ο συναισθηματικός πόνος απειλεί την καρδιά

8 συνήθειες που πρέπει να κόψεις από την καθημερινότητα σου

5 τρόποι για να ζήσεις περισσότερο

ΑΛΛΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ ΥΓΕΙΑ+ΟΜΟΡΦΙΑ
Διαφημίσεις Qubo Διαφημιστείτε